Logo
Download (12)

Formål​

Hvordan din virksomhed kan bidrage

Hvad er jeres formål?

Kommunikation handler ikke længere om at løse din virksomheds problemer, men om hvordan din virksomhed kan bidrage til at løse samfundets problemer.

Få inspiration til hvordan din virksomhed kan tage samfundsansvar. Bliv bevidst om faldgruber og få vejledning om, hvordan man undgår at blive partisk.

Det handler om at gøre sig relevant for kunden, og tage udgangspunkt i hvor din virksomhed med jeres produkt eller ydelse kan bidrage positivt.

Formålet med at være på markedet må ud over det indlysende at tjene penge, udvikle sig og skabe arbejdspladser være:

  • Økonomiske mål
  • Medarbejdernes ønsker og værdier
  • Mærkevarernes evne til at levere på løfterne
  • Employer branding

Case: Vileda

Vileda Professional der sælger rengøringsprodukter af høj kvalitet har fokus på at hjælpe det offentlige med at nedbringe sygefraværet.

Case: Trancit

Trancit er en virksomhed der leverer velfærds­løsninger indenfor særforanstaltninger og hjemløshed til det offentlige. De har en mission om at afskaffe hjemløshed i Danmark. Sammen har vi sat mål på hvor mange boliger med den rette støtte vi vil finde, og vi måler på indsatsen

Case: EPICO-IT A/S

EPICO-IT A/S er et af landets førende IT-konsulenthuse og leverer konsulenter både til det offentlige og til private virksomheder. I sommeren 2022 kørte vi en kampagne med titlen: “IT er også velfærd” for at sætte fokus på hvor vigtige IT-ressourcer er for vores velfærdssamfund.