For at hjælpe din virksomhed med at få opsat en stærk online annoncerings-strategi foretages en grundig analyse af din virksomhed. Det gøres da forståelsen for din virksomheds forretning, jeres værdier og målgruppe er altafgørende for et succesfuldt samarbejde med gennemsigtighed. Hertil laves en specifik forventning overensstemmelse for annonceringen, og dermed får vi målrettet os mod et resultat, der lever op til forventningerne. Særligt vores kommunikation er vigtig, da samspillet med hinandens viden om henholdsvis din virksomhed og vores ekspertise indenfor online marketing vil være med til at drive annoncerne til et positivt afkast.
For at opfylde disse mål drages ugentlige konklusioner på annoncerne. Hertil hvad der har fungeret, og hvad der bør optimeres. Disse konklusioner bruges til at forbedre resultaterne, så vi ugentligt forbedre annoncernes performance, og opnår din virksomheds fulde potentiale ved brugen af online marketing i jeres markedsføringsstrategi.
En gennemtestet procedure for et succesfuldt samarbejde
For at hjælpe din virksomhed med at få opsat en stærk SoMe-annonceringsstrategi foretages en grundig analyse af din virksomhed.
Hertil laves en specifik forventningsafstemning for annonceringen Vores kommunikation er vigtig, da udveksling af viden om jeres virksomhed og vores ekspertise vil være med til at drive annoncerne til et positive afkast.
Annoncerne er under konstant overvågning i forhold til, hvad der har fungeret og hvad der ikke har fungeret. Så vi konstant kan forbedre annoncernes performance, og opnå jeres virksomheds fulde potentiale ved brugen af sociale medier i jeres markedsføringsstrategi.
Meta Ads, herunder Facebook og Instagram annoncering, er gode medier til din virksomhed, som vil have gavn af at pushe virksomhedens budskaber ud til modtageren. Ved denne online annonceringsplatform er det muligt med en stor mængde af variable, at målrette annoncekronerne til den specifikke ønsket målgruppe. Annoncerne kommunikeres med skarp content til modtageren, der skaber en særligt iøjnefaldende kommunikation med den tilhørende tekst til det anvendte content. Alt dette måles op af forskellige KPI’er såsom CTR (Procentdelen der klikker ind på annoncen), CPC (Prisen pr. klik. på annoncen) og ROAS (Afkastet på annoncekronerne), som benyttes til at optimere annoncerne mod det bedst mulige resultat.
En annoncerings-strategi, der ikke skal undværes og bør benyttes af en lang række af virksomheder er e-mail marketing. Det skyldes, at de kunder annonceringen er målrettet imod, allerede har vist interesse for brandet. Kunderne er dermed mere tilbøjelige til at købe produkterne. Her kan overbevisningen for kunden særligt ske ved en mere uddybende fortælling om produktet og dets kvaliteter.
E-mail marketing kan her i mange tilfælde klogt bruges i kombination med Facebook og Instagram annoncering, hvor modtageren så skriver sig op til nyhedsbrevet, og herefter får denne mere uddybende og meget målrettet annoncering til sig. På dette område er e-mail marketing særdeles effektivt, da man ved opsætning af automatiseret velkomst-flows, kan kommunikere ud til forbrugeren uden det store tidsbehov.
Derfor er omkostningerne ved e-mail marketing også lave i forhold til effektiviteten annonceringen har mod den tilsigtet og meget konkrete målgruppe.
At inkorporere Google Ads i sin annoncerings strategi vil være særligt fordelagtigt for virksomheder, hvor kunderne selv efterspørger virksomhedens ydelse, altså skaber denne pull effekt. Her er Google Ads særligt effektivt, da man ved brug af målrettet søgeord kommunikerer til den målgruppe, der har en konkret efterspørgsel efter din virksomheds produkt eller ydelse. Dermed skaber disse målrettet søgeord en konkurrencefordel mod dine konkurrenter, da du opnår en højere synlighed på Google. Brugen af annoncekroner ved
denne annoncerings-strategi er også særligt effektiv da annoncekronerne bruges på baggrund af efterspørgslen, og dermed pr. klik på linket. Her målrettes kommunikationen derfor kun til en relevant målgruppe, og dermed minimerer mængden af spildte annoncekroner. Tillæggene opnår man ved brug af Google Ads en stor mængde af brugbar data om virksomhedens målgruppe, som langsigtet kan bidrage til øget salg grundet et bedre kendskab til målgruppen.
Få inspiration til, hvordan din virksomhed kan tage samfundsansvar gennem nye blogindlæg og podcastepisoder
© 2023 Ørum Advice / advicer.dk