Logo
Download (18)

Online marketing

Markedsføring på sociale medier med stor gennemslagskraft

For at hjælpe din virksomhed med at få opsat en stærk online-annonceringsstrategi foretages en grundig analyse af din virksomhed. Det gøres da forståelsen for din virksomheds forretning, jeres værdier samt jeres målgruppe er altafgørende for et succesfuldt samarbejde med gennemsigtighed.

Hertil laves en specifik forventning overensstemmelse for annonceringen, og dermed får vi målrettet os mod et resultat, der lever op til forventningerne. Særligt vores kommunikation er vigtig, da samspillet mellem viden om henholdsvis jeres virksomhed og vores ekspertise indenfor online marketing vil være med til at drive annoncerne til et positivt afkast.

For at opfylde disse mål drages ugentlige konklusioner på annoncerne. Hertil hvad der har fungeret, og hvad der bør optimeres. Disse konklusioner bruges til at forbedre resultaterne, så vi ugentligt kan forbedre annoncernes performance, og opnår din virksomheds fulde potentiale ved brugen af online marketing i jeres markedsføringsstrategi.

En gennemtestet procedure for et succesfuldt samarbejde

Konceptets tre faser

1. Analyse

For at hjælpe din virksomhed med at få opsat en stærk SoMe-annonceringsstrategi foretages en grundig analyse af din virksomhed.

2. Kommunikation

Hertil laves en specifik forventningsafstemning for annonceringen. Vores kommunikation er vigtig, da udveksling af viden om jeres virksomhed og vores ekspertise vil være med til at drive annoncerne til et positivt afkast.

3. Optimering

Annoncerne er under konstant revision i forhold til, hvad der har fungeret, og hvad der ikke har fungeret. Herved kan vi konstant forbedre annoncernes performance, og opnå jeres virksomheds fulde potentiale ved brugen af sociale medier i jeres markedsføringsstrategi.


Meta ads


Meta ads, herunder Facebook- og Instagram-annoncering, er gode medier til din virksomhed, som vil have gavn af at skubbe virksomhedens budskaber ud til modtageren. Ved denne online annonceringsplatform er det muligt med en stor mængde af variable, at målrette 
annoncekronerne til den specifikke ønsket målgruppe. Annoncerne kommunikeres med skarpt content til modtageren, der skaber en særligt iøjnefaldende kommunikation med den tilhørende tekst til det anvendte content. Alt dette måles op af forskellige KPI’er såsom CTR (procentdelen der klikker ind på annoncen), CPC (prisen pr. klik. på annoncen) og ROAS (afkastet på annoncekronerne), som benyttes til at optimere annoncerne mod det bedst mulige resultat. 

Online2

E-mail-marketing

En annoncerings-strategi, der ikke kan undværes og er til stor gavn for en lang række virksomheder er e-mail marketing. Det skyldes, at de kunder annonceringen er målrettet mod, allerede har vist interesse for virksomheden. Kunderne er dermed mere tilbøjelige til at købe produkterne. Her kan overbevisningen af kunden særligt ske ved en mere uddybende fortælling om produktet og dets kvaliteter. 

E-mail marketing kan her i mange tilfælde bruges strategisk i kombination med Facebook- og Instagram-annoncering, hvor modtageren skriver sig op til nyhedsbrevet, og herefter får en mere uddybende og målrettet annoncering på sin e-mail. På dette område er e-mail-marketing særdeles effektivt, da man ved opsætning af automatiserede velkomst-flows, kan kommunikere ud til forbrugeren uden det store tidsbehov. 

Derfor er omkostningerne ved e-mail-marketing også lave i forhold til den effektivitet, som annonceringen har mod den tilsigtede og meget konkrete målgruppe.

 

Google Ads

 At inkorporere Google Ads i sin annonceringsstrategi vil være særligt fordelagtigt for virksomheder, hvor kunderne selv efterspørger virksomhedens ydelse og skaber en pull-effekt. Her er Google Ads særligt effektivt, da man ved brug af målrettede søgeord kommunikerer til den målgruppe, der har en konkret efterspørgsel efter din virksomheds produkt eller ydelse. Dermed skaber disse målrettede søgeord en konkurrencefordel mod dine konkurrenter, da du opnår en højere synlighed på Google. Brugen af annoncekroner ved denne annonceringsstrategi er også særligt effektiv da annoncekronerne bruges på baggrund af efterspørgslen, og dermed pr. klik på linket. Her målrettes kommunikationen derfor kun til en relevant målgruppe, og dermed minimeres mængden af spildte annoncekroner. Derudover opnår man ved brug af Google Ads en stor mængde af brugbar data om virksomhedens målgruppe, som langsigtet kan bidrage til øget salg grundet et bedre kendskab til målgruppen.