Logo

PODCAST: Få succes med salg til det offentlige – Del 1+2

Når man handler med det offentlige, skal man forberede sig lige så godt som hvis man ønsker at handle med Mærsk eller andre store virksomheder. I denne nye podcast bliver der sat fokus på, hvilke redskaber der skal være styr på, når man vil ind på det offentlige marked.

I den første af to podcast vil B2G-eksperten Per Ørum, der er tidligere folketingsmedlem dele noget af sin erfaring i forhold til at finde det rette kontaktpunkt, den rigtige timing og i forhold til om den service man yder eller det produkt man sælger, skal i udbud eller om man kan bevæge sig under radaren. 

Per Ørum beskriver også det der gør, at man kan opleve en anden kultur indenfor det offentlige end hos den private sektor. Hensynet til ”Almenvellet”, som det så højtideligt hedder, gør at man i det offentlige altid skal agere i forhold til det fælles bedste, hvilket betyder at alle skal behandles ens, og det er en væsentlig forskel i forhold til den private sektor. Dette skal man være bevidst om når man handler med det offentlige.

Andel del af denne podcast tager fat på hvilke strategier, man skal være opmærksom på. Desuden er der meget fokus på bæredygtighed og FNs Verdensmål. Endelig afslører Per Ørum dele af sin metode, når han rådgiver virksomheder. Virksomheder skal ikke bare løse egne problemer, men skal I højere grad være med til at løse samfundsmæssige udfordringer – og dette er en ganske god indgangsvinkel, når man vil handle med det offentlige. 

217888481 336014004846524 71017939347341284 N 225x300